scheduleNasze sklepy stacjonarne i godziny otwarcia
Lokalizacja
Formularz jest wysyłany

Rower GHOST Lector Pro 29, raw karbon/metaliczny niebiesko-gloss grey

SCD 4 099 
3 899 
Znalazłeś lepszą cenę?
Usługi związane z zakupem tego produktu
tune Rabat 50 % na bike fitting (oszczędzasz 70 €)  Więcej informacji
build Odbiór osobisty z montażem i przeglądem gwarancyjnym gratis
local_shipping Opłata pocztowa lub dowóz roweru gratis
payment Zakup na raty  Oblicz swoje raty

Rower GHOST Lector Pro 29 Rower GHOST Lector Pro 29

Każdy szczegół nowego hardtaila Lector firmy Ghost jest zoptymalizowany pod kątem maksymalnej wydajności. Nowo opracowana rama full carbon wykonana z lekkiego lub ultralekkiego carbonu (modele WC i PRO) nie tylko olśniewa wyglądem, ale także oferuje idealnie wyważony stosunek masy do sztywności. Specjalna sportowa geometria została zaprojektowana z myślą o precyzyjnej kontroli i maksymalnej zwinności na wymagających technicznie trasach. Nowy Lector został opracowany przez firmę Ghost w ścisłej współpracy z zawodniczkami z ekipy Ghost Factory Racing Team, które wygrały m.in. znaną imprezę Cape Epic, gdzie odniosły osiem zwycięstw na ośmiu etapach. Dzięki nim nowy rower Ghost jest zoptymalizowany technicznie, aby sprostać nawet najbardziej wymagającym wymaganiom zawodników XC.

Skok wahający się od 110 mm (rozmiar XS-M) do 120 mm (rozmiar L/XL) ma na celu zapewnienie maksymalnej wydajności. Nowy Lector ma większy wysięg, bardziej prostopadły kąt rury podsiodłowej (75,7°) i sztycę bez offsetu. Zasięg wynosi teraz imponujące 510 milimetrów w rozmiarze L. To, w połączeniu z kątem główki ramy wynoszącym 68° i długością tylnych wideł wynoszącą 430 milimetrów, daje rozstaw osi wynoszący 1221 milimetrów.

Ghost przedstawia dwie różne konstrukcje ram, które różnią się głównie wagą i ceną: wersja Ultralight Carbon (UC) waży 885 gramów w rozmiarze S, a wersja Light Carbon (LC) waży 930 gramów. Ciężary obejmują farbę. Nowa rama zapewnia również 11% wzrost sztywności główki ramy i 5% sztywniejszy środek. Jest on również umieszczony o 5 mm wyżej niż poprzednia generacja.
 
Poziom i jakość osprzętuhelp
Kolarstwo sportowe i wyczynowe

Poważny sprzęt sportowy, odpowiedni dla zapalonych rowerzystów, którzy lubią jeździć regularnie, nie boją się trudnego terenu i mają odwagę stanąć na starcie lokalnych wyścigów. Osprzęt roweru z tej kategorii ma na celu zapewnienie 100% niezawodności, wytrzymałości i wydajności.

Specyfikacja
Rama
wykładowca UW
Widelec
Pilot Fox Float 34 SC Performance 110 mm (XS-M) 120 mm (L-XL)
Kolarstwo sportowe i wyczynowe
Manetki
Shimano XT SL-M8100
Kolarstwo sportowe i wyczynowe
Przerzutka
Shimano XT RD-M8100 12-S
Kolarstwo sportowe i wyczynowe
Kaseta
Shimano XT CS-M8100 10-51
Kolarstwo sportowe i wyczynowe
Łańcuch
Shimano XT CN-M8100
Korba
Shimano XT FC-M8120 32T
Kolarstwo sportowe i wyczynowe
Hamulce
Formuła Cura 2 180/160 mm
Kolarstwo sportowe i wyczynowe
Koła
DT Swiss X1900 Splajn 30 mm 15x110 mm / DT Swiss X1900 Splajn 30 mm 12x148 mm
Opony
Maxxis Aspen Exo 29x2,4"
Sztyca
FSA KFX SB0 Carbon 31,6 mm
Siodełko
Prologo Scratch M5 PAS
Mostek
Skok FSA SL-K 31,8 mm
Kierownica
FSA KFX Carbon Płaskie 760/0 mm
Gripy
Edger ESI Grip Racer
Suport
Shimano BB-MT800-PA
Szczegóły produktu
Płeć Męskie, Uniseks
Rok modelowy 2024
Liczba rzędów 1x12
Grupa osprzętu Shimano XT
Rozmiar XS - XL
Kolor surowy węgiel/metaliczny niebiesko-szary połysk
Materiał karbon
Materiał kół Aluminium
Średnica koła 29"
Hamulce Tarczowe hydrauliczne
Widelec Pneumatyczny
Skok widelca 110 mm (XS, S, M), 120 mm (L, XL)
Sztyca regulowana nie
ID produktu 274656
Test: GHOST Lector Pro – legendárne XC pre viac ako len víkendový maratón

Dĺžky rámových rúrok a ich vzájomné uhly sú vyrobené tak, aby vytvorili ideálnu geometriu pre každú výšku postavy. Aký teda je nový Lector 2025 v praxi?

Keď sa spomenie GHOST, osobne si v mysli automaticky vybavím práve Lector. Tento model je tu s nami už dobrých pár rokov a je to práve on, ktorý vždy príde s nezameniteľným dizajnom, aký si s inou značkou nepomýlite. Nemecký výrobca ho už roky vylepšuje a každá generácia príde v novom, jedinečnom šate.

Výnimočný však nie je len dizajnom, ale hlavne geometriou rámu SuperFit, starostlivo prispôsobenou rôzne vysokým jazdcom.

Ghost Lector ProGhost Lector Pro recenzia

Jazdci hľadajú nielen výkon, ale častokrát aj zábavu v teréne a GHOST im opäť prispôsobuje svoj XC špeciál Lector. Ako sa zvyšuje náročnosť tratí, GHOST zvyšuje aj zdvih vidlice a robustnosť komponentov. A toto je jeho jedinečnosť, ktorú u konkurencie len tak nenájdete.

Priznám sa, že po tomto modeli som pokukoval už viackrát a najviac sa mi páčila jeho predchádzajúca generácia so zadnou stavbou navrhnutou po vzore listového pera. Tento dizajnérsky skvost na novej generácii už (z nezistených príčin ) nenájdeme, no tak či onak som sa na test tohto krásavca veľmi tešil a bol som zvedavý, či si ma napriek tomu získa.

Ghost Lector Pro

Na detailoch záleží

Bol to jeden februárový utorok, keď ku mne dorazila obrovská škatuľa s nápisom GHOST. Obrovská preto, lebo som z nej vytiahol úplne celý bicykel aj s nahodeným predným kolesom. V práci občas bicykle skladám a keby všetky chodili zložené a príkladne nastavené ako práve tento, bola by to práca hrou. Prvý plusový bod už teda má, a to som ho zatiaľ len vyložil na svetlo sveta.

Po odstrojení som sa naň pár minút len pozeral, zisťoval a skúmal rozdiely medzi generáciami.

Ghost Lector Pro
Neviem prečo, ale ako prvé mi do očí udrelo, že rám už od výroby nedisponuje úchytmi Fidlock pre bidon a príslušenstvo. Tieto šikovné držiaky sa mi tiež tak nejak vždy spájali s bicyklami GHOST, ktoré s týmito praktickými úchytmi štandardne prichádzali. Je už teda len na vás, do akého držiaka si svoju fľašku dáte. Je to len malý detail, ale že na nich záleží, to som sa presvedčil hneď pri vyrovnávaní riadidiel.

Tu mi nechcenému oškretiu hornej rámovej rúrky zabránila ďalšia malá vychytávka, ukrytá v hlavovom zložení - systém Knock Block, ktorý riadidlám bráni v styku s rámom. A o tom, že je to šikovný pomocník, by vám mohla rozprávať moja vlastná obitá rámová rúrka, ktorá ním vybavená nie je.

Ghost Lector Pro testGhost Lector Pro recenzia

Toto sú len malé „prkotinky“, no najväčší rozdiel oproti minuloročnému modelu je samotný rám.


Čierny princ

Dorazil mi teda krásny, čierny GHOST Lector Pro s ladnými krivkami a decentným, šedým nápisom. V prvej chvíli na mňa pôsobil skoro až trochu nudne. Nuž, dizajn viacerých výrobcov sa v posledných rokoch výrazne zmiernil.

GHOST je obratný, hravý a zábavný.
Po pár minútach a prvotnom skúmaní sa mi ale tá jednoduchosť a decentnosť neskutočne zapáčila. Do očí mi najväčšmi udreli ešte dva komponenty, a to krásne karbónové riadidlá a sedlovka z dielne FSA. Nádherný bike!

bicykel Ghost Lector ProGhost Lector Pro

Šichta v práci sa blížila ku koncu, a tak som sa po príchode domov dočkal prvých pár skúšobných metrov.

Jedinečný rám

Základom každého bicykla je rám a ten na Lectore poznáte už z diaľky. Samozrejme sa bavíme o karbóne a jedným zo základných parametrov pri návrhu bola nižšia hmotnosť ako pri poslednej verzii. GHOST predstavil dve verzie rámu – Ultralight Carbon (UC) s hmotnosťou 885 gramov vo veľkosti S a Light Carbon (LC) s hmotnosťou 930 gramov. Mnou testovaný PRO nesie už vyššiu verziu rámu UC.

Ako som už spomínal vyššie, GHOST ponúka geometriu šitú na mieru rôzne vysokým jazdcom. Spolu s veľkosťou rámu sa mení aj zdvih vidlice. 120 mm na testovanom L-ku mi napovedá, že s Lectorom by mohla byť ďaleko väčšia zábava ako len počas víkendového maratónu. . Rečou základných čísiel – pri veľkosti L je reach na hodnote 510 mm, uhol hlavovej rúrky je 68 stupňov, uhol sedlovej rúrky 75,7 stupňa. Máme pomerne dlhý rám, ktorý pridá na stabilite, ale nie s extrémnymi uhlami.

Je zaujímavé, ako milimetre hýbu svetom. Oproti iným XC bicyklom ich má len o pár naviac, no vďaka nim je z neho o 20 mm odvážnejší bicykel! Poznáte to: „O dva centimetre viac a je zo mňa kráľ, o dva centimetre menej a je zo mňa kráľovná!“

Ghost Lector Pro reviewGhost Lector Pro review

Prvé dojmy

Bývam na sídlisku, odkiaľ mám len 2 km vzdialený najbližší trail. Nebolo lepšie rozhodnutie, ako vziať ho na prvú skúšobnú jazdu práve tam. Už pár metrov po nasadnutí som sa na biku cítil skvele a pripisoval som to práve perfektnej geometrii.

Na biku sa mi sedelo inak ako na vlastných bicykloch a musím povedať, že o dosť lepšie. Hlavnú úlohu tu asi hrá strmšia sedlová rúrka, ktorá si ma posadila do vzpriamenej pozície a pedáloval som akoby priamo pod seba. Sedel som v bicykli, nie na ňom, a ďalšie komponenty ako riadidlá FSA s výborným úchopom a sedlo Prologo dimension (s ktorým si tykám už dlhodobo a mám ho aj na vlastnom bicykli) mi perfektne sadli.

Neviem, čím všetkým to bolo, no musím uznať, že takto výborne sa mi na bicykli už dávno nešliapalo. Hlavne teda hore kopcom sa stúpalo oveľa ľahšie a ani pri strmých stojkách nebol náznak dvíhania predného kolesa. Lector držal ako pribitý.

Šliapaním sa to však neskončilo a po prefrčaní prvého trailu som bol vysmiaty ako Golonka na Senzuse. GHOST je obratný, hravý a zábavný.

Asi si teraz myslíte, že píšem test, tak tento „chutný“ obkec je len marketing. Pravdou je, že tento GHOST si ma naozaj získal. A to nielen jazdou hore kopcom, kde mu to naozaj svedčí a tuhý rám ide za každým zášľapom, ale na pomery tradičných XC bicyklov to bola práve jazda z kopca, kde mi ukázal jeho univerzálnosť.

Širšie 34 mm vnútorné nohy vidlice FOX, 30 mm vnútorná šírka ráfikov DT Swiss X1900 spolu s pneumatikami Maxxis Rekon 2,4 totiž medzi čistokrvné XC stroje úplne nepatria. Aby som ale len nechválil, bike má jednu zásadnú chybu – kde je teleskopka?!

To, že disponuje krásnou karbónovou sedlovkou, je jedna vec, no to, že na biku za bezmála 3 600 € s takýmto charakterom chýba teleskopická sedlovka, to už je vec druhá. Za mňa tam určite mala byť už od výroby a jednoznačne mu uberá z jeho potenciálu.

Ghost Lector ProGhost Lector Pro

Ako som na bicykli trávil dlhší čas, uvedomil som si, že môj zvyčajný nepriateľ - tŕpnutie rúk – sa úplne vytratil. Celá predná časť od vidlice s maslovým chodom, žehliacej najmenšie nerovnosti, cez riadidlá s výborným zahnutím dozadu, až po silikónové Esi gripy s mäkkým úchopom prinášala nadpriemerný komfort. Jednotka, ale bez hviezdičky!

Bod dolu dávam predsa len inak vynikajúcim, skvelo tvarovaným riadidlám, no časom som im prišiel na neduh, ktorý som dlho nevedel rozlúsknuť. Pri každom výjazde som počul akési kvílenie vetra, trúbenie na fujaru alebo nárazy vetra popod strešný nosič na idúcom aute. To všetko mali na svedomí riadidlá FSA, ktoré majú zospodu dve väčšie diery na vedenie kabeláže vnútrom. Nebolo to nič hrozné, no čím silnejší vietor, tým viac hláv sa otáčalo.

Nepatrím medzi riešičov, čo lúštia každú malichernosť, časom by som to asi aj prestal vnímať a zvykol si. Píšem to, lebo je to malá mucha a na tomto bicykli som ich veľa nenašiel.

Ghost Lector Pro
Spomeniem teda rovno aj brzdy Formula Cura, ktoré som ešte nemal tú česť jazdiť. Čo sa dávkovania brzdnej sily a ich účinku týka, nebol s nimi najmenší problém. „Kuriatka“, ale tiež poriadne zavíjali, čo je pochopiteľné, ak v nich boli metalické brzdové platničky a brzdy celkovo neboli ešte poriadne zabehnuté.

Povedal by som, že GHOST Lector je bicykel dvoch tvárí.
Viac ma ale vyrušovalo akési kopanie, vibrovanie brzdovej páky. Pripisoval som to tiež ešte úplne novým brzdovým kotúčom aj doštičkám, no ani po pár výjazdoch sa to nezmenilo a myslím si, že je to ich vlastnosť, nie chyba. Na ich obranu musím tiež podotknúť, že očami som absolútne brzdiť nemusel a ich sila je viac než dostatočná.

Ghost Lector ProGhost Lector Pro

Samotný rám nevydal ani hlásku, a to aj vďaka starostlivo obaleným bowdenom vnútri rámu. Ako bonus tu bowdeny nie sú komplikovane vedené cez hlavové zloženie, čo ušetrí nemálo nervov a peňazí pri servise.

Bicykel ako celok vo mne zanechal ten najlepší dojem a tieto malé výčitky mi vôbec neprekazia spomienky na inak bezchybné jazdenie s ním.

Ghost Lector Pro

Plusy

  • geometria
  • vzhľad
  • zloženie komponentov
  • jazdné vlastnosti
  • jednoduchosť a univerzálnosť

Mínusy

  • absencia teleskopky
  • hlučné brzdy
  • kvílenie vzduchu cez riadidlá
  • vyššia cena

Ghost Lector ProGhost Lector Pro

Jeden za všetky!

A pre koho je tento fešák určený? Povedal by som, že GHOST Lector je bicykel dvoch tvárí. Ak by som sa chcel naháňať za každým gramom a zbierať KOM-y na Strave, ponechal by som mu ľahkú karbónovú sedlovku a do budúcna zaobstaral ľahšie, možno karbónové kolesá. Hotový pretekár.

Osobne by som ho ale radšej vybavil teleskopickou sedlovkou a tá by naplno odhalila jeho zábavný a tiež rýchly potenciál na jednoduchších trailoch.

Sám vlastním totiž dva horské bicykle. Jeden čistokrvný XC hardtail a jeden trailový HT tank. Ak by som chcel vlastniť len jeden z nich, odpoveďou by mohol byť práve tento Lector. 120 mm zdvih, tuhý, karbónový rám so skvelou geometriou a váhou 11,1 kg vo veľkosti L bez pedálov ho k univerzálnosti predurčuje. Naviac, s jeho výbavou bude určite spoľahlivo a bezstarostne slúžiť.

Ghost Lector ProGhost Lector Pro

GHOST Lector Pro je rýchly a schopný, univerzálny bicykel, ktorý vám môže pomôcť zaútočiť na popredné miesta na maratóne a bez obáv sa s ním môžete vydať aj na menej náročné traily v lokálnych trail centrách. V MTBIKER shope ho nájdete z MOC 4 099 €, pričom s vernostnou zľavou ho môžete mať za 3 899 €.
Źródło zdjęć: Niko Laššák
info
Testy i demonstracje produktów przeprowadzane są na produktach i materiałach wypożyczonych od importera danej marki lub ze sklepu MTBIKER. Ich treść i wnioski są subiektywną opinią autora.
report_problem Znalazłeś błąd w tekście?
Każdy model ma swoje własne wymiary i geometrię, dokładne tabele rozmiarów dla każdego modelu można znaleźć na stronie producenta.

Wszystkie rowery oferowane w sklepie MTBIKER są nowe, nieużywane, pochodzące od oficjalnego dystrybutora i z pełną gwarancją. Kilka marek oferuje nawet dożywotnią gwarancję na ramę po rejestracji. Wszelki serwis gwarancyjny realizowany jest w sklepach stacjonarnych MTBIKER po osobistym dostarczeniu lub po wysłaniu roweru (lub jego części) kurierem.

Nasza procedura wysyłania rowerów jest następująca:
  1. Rower jest wyjęty z kartonu od producenta.
  2. Rower jest złożony, sprawdzony i wyregulowany (przerzutka przednia i tylna, amortyzator, widelec, koła...)
  3. Rower jest starannie zapakowany z powrotem do kartonu i wysłany
  4. Jeśli zamawiasz rower z odbiorem osobistym lub dowozem do domu, rower będzie czekał na Ciebie złożony i sprawdzony
  5. Jeśli zamawiasz rower kurierem na swój adres, musisz wykonać w domu następujące czynności:
    1. Wyjąć rower z kartonu i ostrożnie usunąć folię i materiał ochronny.
    2. Zamontuj kierownicę do mostka (1 minuta, wymagany jest klucz imbusowy 4 lub 5 mm).
    3. Zamontuj koło przednie do widelca (1 minuta, bez użycia narzędzi, jeśli rower posiada szybkozamykacz).
    4. Poluzować śruby sterów, wyrównać mostek z kołem, dokręcić górną śrubę w główce widelca, a następnie dokręcić stery (2 minuty, wymagany jest klucz imbusowy 4 lub 5 mm).
    5. Zamontuj pedały do korb, smarując gwinty pedałów i ostrożnie zakładając właściwą stroną (1 minuta, wymagany jest klucz imbusowy 8 mm lub klucz płaski 15 mm).
    6. Zamontuj sztycę do ramy (10 sekund, bez użycia narzędzi, jeśli rama posiada szybkozamykacz).
    7. Napompować opony i ewentualnie widelec i amortyzator do wymaganego ciśnienia (2 minuty, wymagana jest pompa).
    8. Sprawdzić dokręcenie śrub imbusowych i szybkozamykaczów (2 minuty, wymagany jest klucz imbusowy 4 i 5 mm).
    9. Wyruszyć na jazdę próbną! Ostrożnie obchodź się z rowerem, dopóki nie przyzwyczaicie się do siebie. Jeśli rower ma hamulce tarczowe, ich moc będzie na początku ograniczona - pełną moc osiągną po 4-5 mocnych hamowaniach z większych prędkości.
Film instruktażowy do ustawienia roweru:
Ocena produktu  (0 ocen)
0/5
(0 ocen)
(0 ocen)
(0 ocen)
(0 ocen)
(0 ocen)
(0 ocen)

Jak oceniasz produkt?
Dodaj ocenę
Pomagaj innym, zbieraj punkty i rób zakupy do 15% taniej dzięki systemowi lojalnościowemu
comment Oceny

Obecnie nie ma tu żadnych opinii

Formularz jest wysyłany
Dodaj ocena
Formularz jest wysyłany
comment Pytania dotyczące produktu
Formularz jest wysyłany
Założona w 1993 roku niemiecka marka natychmiast zyskała popularność dzięki oryginalnym konstrukcjom rowerów, a dziś zatrudnia ponad 350 pracowników na całym świecie. Oprócz rowerów Ghost produkuje również własne części i akcesoria rowerowe, ciekawy jest ich program SuperFit, czyli regulowane części i pomoce zapewniające idealną pozycję siedzenia. Ich rowery można również zobaczyć w sprzęcie profesjonalnych zespołów, które testują nowe produkty w fazie rozwoju przed wprowadzeniem ich do produkcji dla klientów.
Wszystko o zakupach u nas

Tutaj znajdziesz odpowiedzi na pytania dotyczące wysyłki, płatności, bezpieczeństwa i wiele innych.

Do tego produktu może pasować
Dlaczego warto kupować u nas
Poznaj korzyści płynące z zakupu
Dlaczego warto kupować u nas
Więcej informacji o zakupach
1 000 000+ zamówień

Jesteśmy największym rowerowym sklepem internetowym na Słowacji sprawdzonym przez dziesiątki tysięcy zadowolonych klientów.

Wyjątkowa obsługa klienta

Jesteśmy dostępni poprzez maila, czat, telefon lub osobiście w centrum MTBIKER.

Aktywnie wspieramy kolarstwo na Słowacji

Również dzięki Twojemu zamówieniu możemy wspierać rozwój kolarstwa.

Bezpieczne zakupy i metody płatności

Proces płatności jest bezpieczny i oferujemy szeroki zakres opcji.

System lojalnościowy

Wynagrodzimy Cię za zakupy, a także za wysokiej jakości posty na forum MTBIKER, w sklepie internetowym, w jazdach i w galerii zdjęć.

Centrum i showroom MTBIKER

Odwiedź nas w sklepie stacjonarnym z pumptrackiem przy ścieżkach rowerowych lub w zabytkowym budynku w centrum Bratysławy.

Więcej informacji o zakupach
navigate_before navigate_next
keyboard_arrow_up